فرمول شیمیایی :
▪ سیستم تبلور : كوبیك
▪ ضریب انكسار : ۲/۴۲
▪ رنگ : زردكمرنگ یا بی‌رنگ دارای تارنگهای سرخ، نارنجی، سبز، آبی و قهوه‌ای

الماس در اصل همان عنصر كربن است و در سیستم مكعبی متبلور می‌شود. دوقلویی در آن بسیار دیده می‌شود. انواع جواهری آن روشن بی‌رنگ و كمی‌ آبی رنگ است و گاهی قهوه‌ای یا زرد تا سیاه رنگ نیز دیده می‌شود. یكی از انواع الماس كه به نام بورت است دارای شكل كروی و سطحی ناهموار می‌باشد و علت آن آگرگات شعاعی آن و مخفی بلور بودن آن می‌باشد. و این واژه به الماس‌های فاقد ارزش جواهری و بدرنگ یا لك‌دار (ناقص) به كار برده می‌شود. مشهورترین خصوصیت الماس سختی آن می‌باشد كه برابر ۱۰ جدول موس است. سختی الماس با جهت بلور آن متفاوت است. اگر چه كانی در مقابل سایش بسیار مقاوم است اما بلورهای آن ترد و شكننده می‌باشد. این كانی ضریب انكسار بسیار زیادی دارد و این سبب تلالوء زیبای آن در انواع زمینی این كانی می‌گردد. وزن مخصوص انواع زینتی آن ۳/۵ تا ۳/۵۲ و انواع صنعتی ۲/۹ تا ۳/۳ می‌باشد. كمی حالت چرب مانند دارد. (در سطح بریده) دارای نقطه ذوب بسیار بالا است. و در اسیدهای غیرقابل حل است. در هوا و در حرارت ۸۷۰ درجه سانتی‌گراد اكسید می‌‌گردد و می‌سوزد.
از گذشته‌های دور تا امروز جزء گرانبهاترین سنگهای تزئینی بوده است و از اهمیت جواهر سازی زیادی برخوردار است و به علت مصارف زیاد امروزه به صورت مصنوعی ساخته می‌شود.


تهیه الماس مصنوعی :

الماس با شبكه اتمی فشرده و چگالی بالا پلی مورف فشار پائین نسبت به گرافیت ناپایدار است و ممكن است در فشارهای پائین به گرافیت تبدیل شود. و علت اینكه الماس و گرافیت هر دو در دما و فشار محیطی در كنار هم پایدار هستند، به دلیل این است كه واكنش تبدیل پلی‌موف كربن به یكدیگر بسیار كند صورت می‌گیرد.

خواص تشخیص :

الماس را توسط سختی زیاد "جلای الماسی" رخ مشخص و همچنین عدم انحلال در اسید و باز می‌شناسند. تشخیص الماس مصنوعی از طبیعی آسان نیست.

كاربرد:

الماس در نقاط متعددی یافت می‌شود این كانی به علت سختی زیاد و چگالی نسبتاً بالای آن معمولاً در نهشته‌های آواری یافت می‌شود. در بین سنگهای پریدوتیتی كه كیمبرلیت گفته می‌شود یافت می‌شود.در صنعت قطعات الماس برای بریدن شیشه بكار می‌رود. پودر دانه ریز الماس برای تراش و صیقلی الماس‌های بزرگ و جواهرسازی بكار می‌رود. برای بریدن سنگها و قطعات سخت از تیغه‌هایی كه از الماس است استفاده می‌شود. در روی مته حفاری از آن استفاده می‌‌شود.
الماس به صورت جواهرات و سنگهای قیمتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. الماس مهمترین سنگ قیمتی است و ارزش آن به سختی و به تراش آن (برلیان) كه به ضریب شكست آن وبه انعكاس نور از سطوح آن بستگی دارد. بطور كلی با ارزش‌ترین نمونه‌ها آنهایی است كه فاقد ترك یا شكستگی است و بی‌رنگ و یا سفید متمایل به آبی هستند. رنگ زردی كه الماس از خود نشان می‌دهد از ارزش آن می‌‌‌كاهد. الماسهایی كه دارای سایه‌های پررنگی از سبز و آبی و زرد و قرمز به عنوان الماسهایی زیبا و پرارزش شناخته می‌شود.
نام الماس، Diamond، از‌ریشه کلمه یونانی adamas بهمعنی غیر قابل شکستن است. سختی الماس، با کانیهای دیگر قابل قیاسنیست و تقریبا ۱۴۰ برابر کروندوم است که از نظرسختی درجه بعد از الماس قرار دارد. جنس آن از کربن با خلوص ۹۸/۹۹ تا ۹۵/۹۹ درصداست.
گوهرها از نظر ارزش اقتصادی به دو دسته قیمتی ونیمه قیمتی تقسیم می‌شوند، الماس،‌یاقوت، زمرد وسفایر آبی، گوهر‌های قیمتی به حسابمی‌آیند و بقیه کانیها و مواد ارگانیک و گوهرهای مصنوعی به گروه نیمه قیمتی‌ها تعلقدارند.
البته وجود پدیده‌ها در گوهرهای نیمه‌قیمتی ممکناست باعث افزایش غیرعادی قیمت گوهر شود.
در شماره‌های 
قبل راجع به خصوصیت‌هایبرخی از کانی‌های قیمتی مطالبی را عنوان کردیم و به الماس نیز به عنوان نگین اینسنگ‌های گرانبها از نظر تاریخچه، خصوصیات متافیزیکی و شرایط نگهداری آن پرداختیم. اینک در این شماره مجددا الماس را از منظری دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم و بانگاهی به معادن موجود الماس در دنیا، به بررسی درجه‌بندی الماس و مباحث تخصصی ازدیدگاه گوهرشناسی آن می‌پردازیم.

نام الماس، Diamond، از‌ریشه کلمه یونانی adamas به معنی غیر قابل شکستن است. سختی الماس، با کانیهای دیگر قابل قیاس نیست وتقریبا ۱۴۰ برابر کروندوم است که از نظر سختی درجه بعد از الماس قرار دارد. جنس آناز کربن با خلوص ۹۸/۹۹ تا ۹۵/۹۹ درصد است.
خلوص الماس صنعتی کمتر از ۹۰ درصداست. وزن مخصوص آن ۵۳/۳ تا ۵۰/۳ است. در اثر ضربه در جهت کریستالی مناسب، به دوقطعه با سطوح کاملا صاف تقسیم می‌شود. بنابراین هنگام تراش یا ساخت جواهر باید بهاین نکته توجه داشت. سیستم کریستالی الماس، مکعبی است و کیفیت‌های بسیار خوب الماس،عمدتا فرم هشت وجهی دارند. الماس ممکن است کاملا شفاف باشد یا آنقدر کدر که هیچنوری از آن عبور نکند. ضریب شکست الماس ۴۱۹/۲ – ۴۱۷/۲ است که جزء بالاترین ضریبشکستهاست. مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی دارد. در اثر تابش اشعه ماوراءبنفش در محیط تاریک، عموما فلورسنسی آبی، گاهی زرد و بندرت سبز نشان می‌دهد.
وجود مقدار بسیار جزئی نیتروژن و یا بور در الماس، باعث ایجاد رنگ‌های مختلفمی‌شود. الماس اغلب بی‌رنگ و زرد یا قهوه‌ای بسیار کمرنگ است ولی به رنگ‌های صورتی،سبز، قرمز، آبی، زرد و قهوه‌ای پررنگ نیز وجود دارد. الماس، هادی بسیار خوب حرارتاست ونوع آبی‌رنگ آن قابلیت هدایت الکتریکی بالا دارد.

تاریخچه الماس

بنابر روایت تاریخ،‌قدیمی‌ترین معدن‌های الماس در هند کشف شده‌اند و قدمت آنهابه چهار‌هزارسال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. این معدن‌ها از نوع رودخانه‌ای بودند والماسهایی با کیفیت مرغوب داشتند. از آن زمان الماس را مظهر قدرت و جاودانگیمی‌دانستند و ارزش خاصی برای آن قائل بودند، به همین خاطر سرگذشت بسیاری ازالماسهای قدیمی و منحصر به فرد کشف شده،‌پر از جنگ و خیانت و خونریزی است. تعدادزیادی از الماسهای معروف دنیا از معدن‌های هند کشف شده‌اند. امروزه استخراج الماسدر هند بسیار کاهش یافته و این کشور توجه خود را به ساخت جواهر معطوف کرده و یکی ازمراکز صاحب نام دنیاست.
بعد از هند، جویندگان طلا در برزیل، هنگام شستنسنگریزه‌های رودخانه برای یافتن طلا، الماس کشف کردند. معادن برزیل هم رودخانه‌ایبود. سالها بعد معدن رودخانه‌ای دیگری نیز در برزیل کشف شد که الماس‌های آن سیاه وبا کیفیت پائین بودند و بیشتر در صنعت به عنوان ساینده استفاده می‌شوند. همزمانبا کم‌شدن الماس معادن برزیل، ذخایر بسیار غنی الماس در افریقای جنوبی کشف شد. اینمعادن نیز از نوع رودخانه‌ای بودند. قابل ذکر است که بزرگترین الماس تاریخ به وزن۳۱۰۵قیراط و به نام کولینان از این معادن کشف شده است. در کشورهای افریقایی مانندنامیبیا، آنگولا، کنگو و زئیر نیز معدن‌های ثانویه ( رودخانه‌ای یا دریا) کشف شد کهغنی از الماسهایی با کیفیت بسیار خوب بودند. معدن کیمبرلی در افریقای جنوبی نخستینمعدن کشف شده از نوع " اولیه " است که گودال حفر شده معدن به قطر ۴۶۰ متر و عمق۱۰۷۰متر بزرگترین گودالی است که بدون استفاده از تجهیزات، توسط انسان، حفر شدهاست.

انواع معادن الماس

الماس در اعماق زمین‌شکل گرفته و به وسیله سنگ‌هایآتشفشانی به نام کیمبرلایت و لمپورایت به سطح می‌رسد، البته در بسیاری از اینسنگ‌های آتشفشانی الماس وجود ندارد یا بهره‌برداری از آنها مقرون به صرفه و اقتصادینیست. اگر الماس درون این سنگها و در محل اولیه به سطح رسیدن یافت شود به این نوعمعادنprimary یا اولیه می‌گویند، گاهی اوقات فشارهای محیطی و هوازدگی باعثشکسته‌شدن سطح کیمبرلایت و لمپورایت می‌شوند، سپس الماسهای موجود به وسیله جریان آبشسته و وارد جریان رودخانه می‌شوند و در محل‌های خاصی از کناره رودخانه‌ها انباشتهمی‌شوند یا با جریان آب به دریا می‌رسند. به این نوع معادن " ثانویه" می‌گویند. کیفیت ۹۵ درصد الماسهای این معدن‌ها مرغوب است . در حالیکه کیفیت کمتر از ۵۰ درصدالماس‌های استحصال شده از معدن‌های " اولیه " مرغوب است.

درجه ‌بندی الماس

الماس تنها گوهری است که فاکتورهای مؤثردر درجه‌بندی آن را به طور مجزا و باتوجه به جزئیات آن فاکتور، ارزش‌گذاری می‌کنند و تغییر جزئی در هر کدام از اینفاکتورها می‌تواند تأثیر عمده‌ای برارزش الماس داشته باشد. برای درجه‌بندی الماستراش خورده چهارفاکتور رنگ (color)، پاکی(clarity)، تراش(cut) و وزن ( carat weight )‌بررسی می‌شوند که اصطلاحا به این مجموعه "۴c&#۰۳۹;s " می‌گویند.
رنگالماس با استفاده از حروف‌ الفبای انگلیسی از Dتا Z درجه‌بندی می‌شود. درجه D تا F برای الماس‌های کاملا‌ آبی‌رنگ، ازGتا J برای آنهایی که نزدیک بی‌رنگ هستند، ازK تا M برای الماسهایی که ته‌رنگ زرد دارند و از N تا Z برای زرد خیلی روشن و زرد روشندر نظر گرفته شده است. رنگ هرالماس با الماسهایی که درجه‌ رنگ‌آنها از قبل مشخص شدهاست، ‌مقایسه و تعیین می‌شود. البته فقط الماسهای بی‌رنگ یا زرد و قهوه‌ای کم‌رنگبا این روش درجه‌بندی می شوند. ارزش‌گذاری رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، قرمز، قهوه‌ایپررنگ و زرد پررنگ با توجه به غلظت رنگ آنها انجام می‌شود.
درجه‌بندی پاکی باتوجه به میزان ناخالصیهای داخلی و مشکلات سطحی صورت می‌گیرد. برای درجه‌بندی پاکیاز میکروسکوپ یا ذره‌بین، با بزرگنمایی ۱۰ برابر استفاده می‌شود با توجه بهتعداد،‌اندازه، محل تضاد رنگ و نوع ناخالصی‌ها،‌ درجات مختلف پاکی تعریف می‌شوند. بهترین کیفیت پاکی الماس، بدون ناخالصی (Flawless) و پائین‌ترین درجه الماس‌هایی باناخالصی‌ زیاد (Imperfect)هستند که از میزان شفافیت و دوام آنها کاسته شده است وناخالصی‌ها با چشم غیر مسلح دیده می‌شوند.
برای درجه‌بندی تراش گوهر تراشخورده، نسبت ابعاد فیزیکی و زوایای مختلف آن بررسی می‌شود. دقت در رعایت نسبت‌ها وزوایای در نظر گرفته شده برای تراش استاندارد باعث درخشش و زیبایی الماس می‌شود چوننسبت‌ها و زوایا طوری طراحی شده‌اند که مانند منشور نور را تجزیه کرده و مانند آینهمنعکس کنند. در نتیجه دقت در تراش بر قیمت گوهر تأثیر مثبت دارد.
آخرین فاکتورمؤثر بر ارزش الماس وزن آن است. کریستالهای الماس با وزن بالا، کمیاب هستند درنتیجه با بالا رفتن وزن ، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. رابطه ‌وزن و قیمت خطی نیستیعنی اگر همه فاکتورهای دیگر ثابت باشند و فقط وزن دو برابر شوند، ممکن است قیمتچند برابر افزایش یابد.

توجه : جدولهایی برای تعیینقیمت الماس طراحی شده است که به عنوان قیمت جهانی استاندارد، دراختیار فروشندگانقرار می‌گیرد و هر فروشنده با توجه به بازاری که در آن، کار می‌کند و با در نظرگرفتن قیمت‌های استاندارد شده، الماسهای خود را معامله می‌کند.متأسفانه به دلیلقیمت گران الماس مواد مصنوعی و طبیعی زیادی،‌صرفا به خاطر تشابه ظاهری به عنوانالماس عرضه می‌شوند. این مواد عبارتند از :‌استرانتیوم تیتانیت، روتایل مصنوعی،کیربیک زیرکنیا، Y.A.G،G.G.G اسپینل، کروندم مصنوعی و الماس مصنوعی ... که می‌توانبه کمک خصوصیات نوری و فیزیکی ناخالصی‌های متفاوت،‌الماس را از آنها تفکیک کرد.
الماس را می‌توان در آزمایشگاه نیز تولید کرده برای تولیدالماس بطور مصنوعی،کربن را در معرض فشار و حرارت خیلی بالا قرار می‌دهند و در واقع شرایطی مشابه محیططبیعی رشد کریستال ایجاد می‌کنند. کیفیت پاکی و رنگ الماس نیز با استفاده از روشهایمختلف بهسازی قابل ارتقاء است. استفاده از مواد پرکننده برای پرکردن ترکها واستفاده از لیزر برای از بین بردن بعضی از ناپاکیها به بهتر شدن درجه پاکی کمکمی‌کند به کمک مواد رادیواکتیو با روشهای مختلف الماس را بی‌رنگ می‌کنند یاالماسهایی با رنگ‌های فانتزی تولید می‌کنند. گوهرهای بهسازی شده و مصنوعی از راههایمختلف قابل شناسایی هستند که پرداختن به آنها از حوصله این بحث خارج است. تعدادی ازبزرگترین الماسهای کشف شده از معادن دنیا عبارتند از : کولینان (۳۱۰۶ قیراط)، ستارهسییرالئون(۹/۹۶۸ قیراط)،‌بی‌همتا ( ۸۹۰ قیراط)، مغول بزرگ (۵/۷۸۷ قیراط )
بعضیاز الماسهای معروف تراشیده شده ‌دنیا عبارتند از کولینان I یا ستاره آفریقا به وزن۲۰/۵۳۰قیراط که با ۱۰۴ الماس دیگر از الماس ۳۱۰۶ قیراطی کولینان تراشیده شده است. الماس درسدن به وزن ۴۱ قیراط و رنگ سبز بسیار زیبا، الماس هوپ به وزن ۵۲/۴۵ قیراط وآبی پررنگ،‌الماس تیفانی به وزن ۵۱/۱۲۸ قیراط و رنگ زرد پررنگ و الماس فلوریفتین بهوزن ۲۷/۱۳۷ قیراط ورنگ زرد.

الماس چگونه تشکیل می‌شود؟

الماس‌ها از کربن تشکیل می‌شوند- کربن کاملا سازمان‌یافته.
بر اساس تحقیق جدیدی که در نشریه Nature منتشر شده است، دانشمندان حدس می‌زنندالماس‌ها درون کره زمین از یک تا سه میلیارد سال قبل تولید شده‌امند؛ آنها فکرمی‌کنندکه دستورالعمل ساخته‌شدن الماس این‌گونه است


برچسب‌ها: اشنايي با الماس
+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم بهمن ۱۳۹۱ساعت ۳:۳۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 
    الجار ثم الدار!
    امام حسن علیهالسلام مى فرماید:
    مادرم زهرا علیهاالسلام را در شب جمعه دیدم تا سپیده صبحمشغول عبادت و رکوع و سجود بود و مؤمنین را یک یک نام مى برد و دعا مى کرد، امابراى خودش دعا نکرد عرض کردم:مادر جان چرا براى خودتان دعا نمىکنید؟ فرمودند: فرزندم اول همسایه، بعد خویشتن! (الجار ثم الدار!)(26)
    برترى علمى حضرت فاطمه علیهاالسلام و ارزش علم
    دو نفر زن، کهیکى مؤمن و دیگرى از دشمنان اسلام بود، در مطلبى دینى با هم اختلاف نظرداشتند.
    براى حل اختلاف، محضر حضرت فاطمه علیهاالسلام رسیدند و موضوع را طرحکردند.
    چون حق با زن مؤمن بود، حضرت فاطمه علیهاالسلام گفتارش را با دلیل وبرهان تأیید کرد و بدین وسیله زن مؤمن بر زن دشمن پیروز گشت و از این پیروزىخوشحال شد.
    حضرت فاطمه علیهاالسلام به زن مؤمن فرمود:
    فرشتگان خدا بیشتر ازتو شادمان گشتند و غم و اندوه شیطان و پیروانش نیز بیشتر از غم و اندوه زن دشمنمى باشد.
    امام حسن عسکرى علیه السلام مى فرماید:
    «در عوض خدمتى که فاطمه به این زن مؤمن کرد، بهشت و نعمتهاى بهشتى اش را هزار هزار برابر آنچه قبلا تعیین شده بود، قرار دهید و همین روش رادرباره هر دانشمندى که با علمش مؤمنى را تقویت کند- که بر معاندى پیروز گردد - مراعات کنید و ثوابش را هزار هزار برابر قرار دهید!»(25)
    اطاعت از شوهر
    مردى از انصار قصد مسافرت داشت. به همسرش گفت: تا من از مسافرت بر نگشته ام تونباید از خانه بیرون بروى .
    پس از مسافرت شوهر، زن شنید پدرش بیمار است .
    کسىرا نزد پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرستاد و پیغام داد که شوهرم مسافرت رفته وبه من گفته است تا برنگشته، از منزل خارج نشوم. اکنون شنیده ام پدرم سخت بیماراست، اجازه فرمایید من به عیادتش بروم .
    پیغمبر صلى الله علیه و آلهفرمود:
    در خانه ات بنشین و از شوهرت اطاعت کن !
    چند روزى گذشت. زن شنید کهمرض پدرش شدت یافته. بار دوم خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله پیغامى فرستاد که یارسول الله! اجازه مى فرمایید به عیادت پدر بروم؟
    حضرت فرمود:
    نه ! درخانه ات بنشین و از شوهرت اطاعت نما!
    پس از مدتى شنید پدرش فوت کرد. بار سوم کسىرا فرستاد و پیغام داد که پدرم از دنیا رفته، اجازه فرمایید بروم در مراسمعزاداریش شرکت کنم، برایش نماز بخوانم؟
    پیامبر صلى الله علیه و آله این دفعههم اجازه نداد و فرمود:
    در خانه ات بنشین و از همسرت اطاعت کن !
    پدرش رادفن کردند. پس از آن پیغمبر صلى الله علیه و آله کسى را به سوى آن زن فرستاد وفرمود:
    به او بگویید به خاطر اطاعت تو از همسرت، خداوند گناهان تو و پدرت رابخشید.(9)
    عاقبت اندیشى
    مردى خدمت رسول خدا صلى الله علیه و آله رسید و عرض کرد:
    به من نصیحتىبفرما؟
    رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم فرمود:
    اگر بگویم عمل مى کنى؟
    مرد گفت: آرى !
    حضرت دو بار دیگر این سؤ ال را تکرار کرد و در هر بار مردجواب داد: بلى !
    پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله و سلم پس از آن که از او قولمحکمى گرفت و او را به اهمیت مطلب متوجه ساخت، فرمود:
    به تو سفارش مى کنم :
    هرگاه خواستى کارى انجام دهى، عاقبت و سرانجام آن را در نظر بگیر اندیشه کن! اگر سرانجامش هدایت و نجات است پس انجام بده و گرنه از آن بپرهیز! و آن را انجاممده !
    یعنى اگر رضاى خدا در آن کار باشد، بجاى آور و اگر رضاى خدا نباشد رهایشکن!(10)
    نسخه اى براى گناه کردن
    مردى خدمت امامحسین علیه السلام رسید، و عرض کرد که شخص گنه کارى هستم و نمى توانم خود را ازمعصیت نگهدارم، لذا نیازمند نصایح آن حضرت مى باشم. امام علیه السلامفرمودند:
    پنج کار را انجام بده، بعد هر گناهى مى خواهى بکن !
    اول: روزى خدارا نخور، هر گناهى مایلى بکن !
    دوم: از ولایت خدا خارج شو، هر گناهى مى خواهىبکن !
    سوم: جایى را پیدا کن که خدا تو را نبیند، سپس هر گناهى مى خواهى بکن !
    چهارم: وقتى ملک الموت براى قبض روح تو آمد اگر توانستى او را از خودت دور کنو بعد هر گناهى مى خواهى بکن !
    پنجم: وقتى مالک دوزخ تو را داخل جهنم کرد، اگرامکان داشت داخل نشو و آن گاه هر گناهى مایلى انجام بده !(38)
    چه کسى براى حسینم گریه مى کند؟
    هنگامى که پیامبرصلى الله علیه و آله وسلم شهادت حسین علیه السلام و سایر مصیبت هاى او را به دخترخود، خبر داد؛ فاطمه علیهاالسلام سخت گریه نمود و عرض کرد:
    پدر جان! اینگرفتارى چه زمانى رخ مى دهد؟
    رسول خدا فرمود:
    زمانى که من و تو و على دردنیا نباشیم .
    آن گاه گریه فاطمه شدیدتر شد. عرض کرد:
    چه کسى بر حسینم گریهمى کند، و به عزادارى او قیام مى نماید؟
    پیامبر فرمود:
    فاطمه! زنان امتمبر زنان اهل بیتم ، و مردان بر مردان گریه مى کنند و در هر سال، عزادارى او راتجدید مى کنند. روز قیامت که فرا رسد، تو براى زنان شفاعت مى کنى و من براى مردان،و هر که بر گرفتارى حسین گریه کند، دست او را مى گیریم و داخل بهشت مى کنیم. فاطمهجان! تمام دیده ها روز قیامت گریان است، مگر چشمى که بر مصیبت حسین گریه کند! آنچشم براى رسیدن به نعمت هاى بهشت خندان است!(37)
    درمان گناه
    کمیل یکى از یاران مخلص امیرالمؤ منین است، مى گوید:
    از امیرالمؤمنین علیهالسلام پرسیدم، انسان گاهى گرفتار گناه مى شود و به دنبال آن از خدا آمرزش مىخواهد، حد آمرزش خواستن چیست؟
    فرمود:
    حد آن توبه کردن است .
    کمیل: همینمقدار؟
    امام علیه السلام: نه
    کمیل: پس چگونه است؟
    امام: هرگاه بندهگناه کرد، با حرکت دادن بگوید استغفرالله .
    کمیل: منظور از حرکت دادن چیست؟
    امام: حرکت دادن دو لب و زبان، به شرط این که دنبال آن حقیقت نیزباشد.
    کمیل: حقیقت چیست؟
    امام: دل او پاک باشد و در باطن تصمیم گیرد بهگناهى که از آن استغفار کرده باز نگردد.
    کمیل: اگر این کارها را انجام دادم ازاستغفارکنندگان هستم ؟
    امام: نه !
    کمیل: چرا؟
    امام: براى این که توهنوز به اصل آن نرسیده اى .
    کمیل: پس اصل و ریشه استغفار چیست ؟
    امام: انجام دادن توبه از گناهى که از آن استغفار کردى و ترک گناه. این مرحله، اولیندرجه عبادت کنندگان است.
    به عبارت دیگر، استغفار اسمى است شش معنى دارد.
    1-پشیمانى از گذشته.
    2-تصمیم بر بازنگشتن بدان گناه به هیچ وجه. (تصمیم بر اینکه گناهان گذشته را هیچ وقت تکرار نکنى)
    3-پرداخت حق همه انسانها که به اوبدهکارى.
    4-اداى حق خداوند در تمام واجبات .
    5-از بین بردن (آب کردن)هرگونه گوشتى که از حرام بر بدنت روییده است، به طورى که پوستت به استخوان بچسبدسپس گوشت تازه میان آنها بروید.
    6-به تنت بچشانى رنج طاعت را، چنانچه به اوچشانیده اى لذت گناه را.
    در این صورت توبه حقیقى تحقق یافته و انسان توبهکنندگان به شمار مى رود.(26)
    فاطمه علیهاالسلام نورى در پرستشگاه
    پیامبر اسلام مى فرماید:
    دخترم فاطمه، بانوى بانوان اولین و آخرین هر دو جهاناست .
    فاطمه پاره وجود من است .
    فاطمه نور دیدگان من است .
    فاطمه میوه دلمن است .
    فاطمه روح و جان من است .
    فاطمه حوریه اى است، در چهره انسان .
    هنگامى که او در محراب عبادت، در برابر پروردگارش مى ایستد، نور وجودش بهفرشتگان آسمان مى درخشد، همان گونه که ستارگان به زمینیان مى درخشند.
    خداىمهربان به فرشتگان مى فرماید:
    هان اى فرشتگان من! به بنده شایسته ام (فاطمه)بنگرید! که در درگاهم قرار گرفته است و از خوف و وحشت به خود مى لرزد. فاطمه باتمام وجود مشغول پرستش من است. اینک شما را شاهد مى گیرم شیعیان او را از آتش دوزخ امنیت بخشیدم .(27)
    پسندیده ترین صفت زن مسلمان
    حضرت على علیه السلام مى فرماید:
    در محضر رسول خدا صلى الله علیه و آله بودیم،فرمود:
    به من بگویید بهترین و پسندیده ترین چیز براى یک زن مسلمان چیست؟
    ماهمگى از پاسخ عاجز ماندیم .
    سپس از خدمت حضرت بیرون آمدیم و من به خانه برگشتم،قضیه را به فاطمه اطلاع دادم .
    زهراى مرضیه اظهار داشت :
    بهترین چیز براى یکزن مسلمان آن است که مردهاى نامحرم را نبیند و مردهاى اجنبى هم او رانبینند.
    آنگاه خدمت پیامبر اسلام برگشتم و پاسخ فاطمه را به حضرت رساندم . پیغمبر صلى الله علیه و آله از شنیدن جواب به قدرى خوشحال شد که فرمود: ان فاطمه بضعه منى
    حقا فاطمه پاره تن من و جزء وجود مناست.(28)
    سه جمله زیبا در لوح
    بانوى بانوان فاطمه علیها السلام روزى نزد پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله آمد واز برخى مشکلات زندگى شکایت کرد.
    پیغمبر خدا صلى الله علیه و آله لوحى به او دادو فرمود:
    دخترم! آنچه را در لوح نوشته شده بخوان و به خاطر بسپار!
    زهرا برآن نگریست و دید نوشته شده :
    من کان یومن باالله و الیومالاخر فلا یوذى جاره، و من کان یومن باالله و الیوم الاخر فلیکرم ضیفه، و من کانیومن باالله و الیوم الاخر فلیقل خیرا او یسکت
    هر کس به خدا و روزقیامت ایمان دارد همسایه خود را نباید بیازارد و هر کس به خدا و روز قیامت ایماندارد باید مهمانش را احترام کند هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید سخن حقبگوید یا سکوت کند.(29)
    بانگ اذان بلال !
    هنگامى که پیغمبراسلام صلى الله علیه و آله چشم از جهان فرو بست بلال- اذان گوى پیغمبر صلى اللهعلیه و آله- از گفتن اذان خوددارى کرد و گفت :
    من بعد از پیامبر اسلام صلى اللهعلیه و آله براى هیچ کس اذان نخواهم گفت
    روزى فاطمه فرمود:
    دوست دارم صداىاذان گوى پدرم را بشنوم .
    وقتى که سخن فاطمه به گوش بلال رسید آماده گفتن اذانشد.
    هنگامى که دوبار گفت :
    الله اکبر، الله اکبر،
    زهراى مرضیه خاطره دورانپدر بزرگوارش را به یاد آورد دیگر نتوانست از گریه خوددارى کند و بلند گریست .
    وقتى که بلال گفت :
    اشهد ان محمد رسول الله .
    فاطمه علیهاالسلام ضجه اىزد و بر زمین افتاد و غش کرد به طورى که گمان کردند زهرا دنیا را وداعنمود.
    مردم آمدند، گفتند: بلال اذان بگو! دختر پیغمبر صلى الله علیه و آله دنیارا وداع کرد.
    بلال اذان را ناتمام گذاشت. وقتى فاطمه علیهاالسلام به هوش آمدفرمود:
    بلال اذان را تمام کن !
    بلال پاسخ داد:
    اى بانوى بانوان دو جهان!از این که هرگاه صداى اذان مرا مى شنوى چنین احساسات بر تو هجوم مى آورد، از جانتمى ترسم .
    فاطمه علیهاالسلام نیز او را بخشید.(30)
    بلال از آن وقتدیگر براى عموم اذان نگفت .
    فاطمه علیهاالسلام در صحراى محشر
    جابربن عبدالله انصارى (صحابه ارزشمند پیامبر) مى گوید:
    به امام باقر علیهالسلام گفتم :
    فدایت شوم! تقاضا مى کنم حدیثى در مورد عظمت مادرت فاطمه برایمبفرمایید که هر وقت آن را براى پیروان شما خاندان رسالت باز گفتم ، شاد و خرسندشوند.
    امام باقر فرمود:
    پدرم از رسول خدا نقل کرد که پیامبر فرمود:
    وقتىکه روز قیامت فرا مى رسد براى پیغمبران الهى منبرهایى از نور نصب مى شود که در میانآنها منبر من بلندترین منبرها خواهد بود. آنگاه خداوند مهربان مى فرماید:
    اىپیامبر برگزیده ام ! سخنرانى کن ! و من آن روز چنان سخنرانى مى کنم که هیچ کس حتىپیامبران و سفیران الهى نیز همانند آن را نشنیده باشند.
    سپس منبرهایى براىجانشینان پیغمبران نصب مى شود و در میان آنها منبر جانشین من«على»از همه منبرها بلندتراست آنگاه خداوند به او دستور مى دهد سخنرانى کند و او سخنرانى مى کند که هیچ کداماز جانشینان پیغمبران خدا مانند آن را نشنیده باشند.
    پس از آن براى فرزندانپیامبران ، منبرهایى از نور نصب مى شود و براى دو فرزندم و دو گل باغ زندگى من«حسن و حسین»منبرى مىگذارند و از آنان درخواست مى شود سخنرانى کنند و آن دو نور دیده ام سخنرانى خواهندکرد که هیچ یک از فرزندان پیغمبران نشنیده اند.
    سپس فرشته وحى، جبرئیل امین ندامى دهد که «فاطمه»دخترگرامى پیامبر کجاست؟
    آنگاه فاطمه پا مى شود.
    از جانب خداوند ندا مى رسد کهاى اهل محشر! اکنون شکوه و بزرگوارى از آن کیست؟
    پیامبر و امیرالمؤمنین و دوفرزند گرامى شان جواب مى دهند از آن خداى بى همتا.
    خداوند مى فرماید:
    اى اهلمحشر! من عظمت و بزرگوارى را بر پیامبر برگزیده ام محمد، و بندگان عزیزم على،فاطمه، حسن و حسین قرار دادم .
    هان اى اهل محشر!
    سرها را به زیر آورید وچشمانتان را بر هم نهید! این فاطمه دخت پیامبر است که به سوى بهشت گام برمىدارد.
    سپس جبرئیل امین شترى از شترهاى بهشت را که دو سوى آن از انواع زینتهاىبهشتى آراسته و مهارش از لؤ لؤ تازه و زین آن از مرجان است ، مى آورد، بانوى دوجهان بر آن شتر سوار مى شود، آنگاه خداوند مهربان دستور مى دهد یکصد هزار فرشته ازسمت راست و یکصد هزار فرشته از سمت چپ فاطمه را همراهى کنند و یکصد هزار فرشته راماءمور مى کند که آن بانو را بر روى بالهاى خویش گرفته و با این شکوه و جلال او رابه در بهشت برسانند.
    هنگامى که به در بهشت مى رسد، به پشت سر خویش نگاه مى کند،از جانب خداوند ندا مى رسد:
    اى دختر پیامبر محبوب من چرا وارد بهشت نمى شوى؟
    جواب مى دهد:
    خداوندا! دوست دارم در چنین روزى مقام و منزلت من به همگانروشن گردد.
    ندا مى رسد:
    اى دختر حبیب من برگرد به سوى محشر نظاره کن ! هر کسدر سویداى قلب او مهر تو یکى از فرزندان معصوم تو است برگیر و او را وارد بهشتساز.
    سپس امام باقر فرمود:
    هان اى((جابر))! به خدا سوگند! که مادرم فاطمه آن روز شیعیان و دوستان خودرا از میان مردم جدا مى کند، همانند پرنده اى که دانه هاى سالم را از میان دانه هاىفاسد بر مى چیند. آنگاه پیروانش به همراه آن بانو به سوى بهشت روان مىشوند.
    وقتى که بر در بهشت مى رسند بر دلهایشان الهام مى گردد بایستند و آنها مىایستند. در این وقت از سوى پروردگار ندا مى رسد:
    اى دوستان من! چرا ایستاده ایدشما که مورد شفاعت فاطمه قرار گرفته اید.
    پاسخ مى دهند:
    بار پروردگارا! دوستداریم در این چنین روزى ارزش بندگى و محبت اهل بیت رسالت را ببینم و مقام ما شناختهشود.
    ندا مى رسد:
    دوستان من به سوى صحراى محشر بنگرید! هر کس شماها را بهخاطر محبتتان به فاطمه دوست مى داشت و هر کس در راه محبت شما به فاطمه اطعام واحسان مى کرد و آن کس که به خاطر شما به آن بانو، لباس مى پوشانید و آب گوارا مىداد و هر کس غیبت غیبت کننده را به خاطر داشتن محبت شما به فاطمه رد مى کرد و ازشما دفاع مى نمود ... دست همه آنان را بگیرید و به همراه خود داخل بهشت جاویدبسازید.(31)



زندگی بافتن یک قالیست !
نه همان نقش و نگاری که خودت میخواهی !!
نقشه را اوست که تعیین کرده
تو در این بین فقط میبافی
نقشه را خوب ببین !
نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند !!!.....
Ati__377 آنلاین نیست.       پاسخ با نقل قول


برچسب‌ها: داستانهایی از زندگی حضرت فاطمه, س
+ نوشته شده در  دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۱ساعت ۷:۱۵ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 
الماس های معروف جهان بدلایل مختلف معروف شده اند برخی به خاطر اندازه ، برخی دیگر به خاطر زیبایی و رنگ ولی علت اصلی شاید گذشته یا تاریخی باشد كه آن الماس تجربه نموده است .
سپس الماس مشهور به نوبت به دست شاه جهان(کسی که دستور ساختمان بنای تاج محل را داد)، اورنگ زیب(که تعصب دینی اش باعث اختلاف میان هندوان و مسلمانان شد) می رسد، این الماس توسط نادرشاه افشار (یکی از معروفترین جهانگشایان آسیا) درسال 1739 به ایران آورده شد تا اینکه سرانجام به انگلستان برده می شود. كوه نور در سال 1850 به ملكه ویكتوریا اهدا شد در دربار انگلیس بر روی آن تراش مجدد صورت گرفت و در تاج ملكه الیزابت دوم قرار گرفت هم اكنون از این الماس در برج لندن (Tower Landon )نگهداری می شود.
http://www.irannaz.com
دریای نور همراه با خواهر خود «كوه نور» كه اینك جزو گوهرهای سلطنتی انگلستان است و در جلو تاج سلطنتی آن كشور نصب شده است، توسط نادر شاه افشار جزو هدایای محمد شاه گوركانی و غنایم جنگی، از هند به ایران آورده شده است. دریای نور که درشت‌ترین و زیباترین الماس برلیان در میان گوهرهای سلطنتی ایرانو یکی از گوهرهای معروف جهان است‌. گفته می‌شود این الماس هزار سال پیشکشف و استخراج شده است‌. . رنگ اینالماس یکی از استثنایی ترین وکمیابترین رنگها میان الماسهای برلیان شناختهشده جهان است.


برچسب‌ها: برترین و زیباترین الماس های جهان
+ نوشته شده در  دوشنبه دوم بهمن ۱۳۹۱ساعت ۷:۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 


برچسب‌ها: دانلود, رايگان, كارتون انيميشن عصر يخبندان 3 Ice Age
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۹۱ساعت ۱۲:۱۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

مسئولان سعودی یک کودک دو ساله عربستانی را به دلیل حضور پدرش در تظاهرات از دریافت هرگونه درمان در بیمارستان‌های این کشور یا سفر به خارج برای درمان محروم کردند!!

 

جام فرهنگی؛ المنار نوشت:

مرکز حقوق بشر الشرق از محروم شدن یک کودک بیمار دو ساله عربستانی از درمان خبر داد.

مرکز الشرق اعلام کرد که مسئولان سعودی، «محمد سلمان علی الفرج» متولد منطقه العوامیه را که سنش از دو سال متجاوز نیست، از دریافت هر گونه درمان در بیمارستان‌های دولتی یا مجوز برای سفر به خارج برای درمان محروم کرده‌اند.

 

این مرکز اعلام کرد که اتهام این کودک که از اولیه‌ترین حقوق خود محروم شده است، حضور پدر او در تظاهرات مسالمت‌آمیز استان القطیف در یک و سال و نیم گذشته است.

القطیف در یک سال و نیم گذشته شاهد سرکوب شدید مردم معترض خود است و تاکنون چندین عربستانی در این منطقه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به گفته الشرق، مقامات سعودی مجازات‌های متعددی علیه شرکت کنندگان در تظاهرات اعمال می‌کنند که از جمله آن، زندان، ممنوعیت از سفر، انجام ندادن کارهای تظاهرات کنندگان در ادارات دولتی است.

423

 



+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۹۱ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 

جام فرهنگی؛الیوم نوشت:

دانشجویان انگلیسی خصوصا دانشجویان دختر این کشور به دنبال تأمین  هزینه های سنگین دانشگاه و ادامه تحصیل به فروش موی سر خود، صرفه جویی در خوردن وعده های غذایی، کار کردن در کاباره ها و رقاصی روی آورده اند.

 

"ساندی اکسپرس"، روزنامه دولتی انگلیس نتیجه تحقیقاتی را که از بین بیش از 2000 دختر فارغ التحصیل، دانشجو و دخترانی که به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شده اند، به عمل آمده است را اعلام کرد.

بر اساس این تحقیقات، 22 درصد از این دانشجویان همکلاس هایی داشتند که به دلیل تأمین هزینه های سرسام آور تحصیلشان مجبور به صرف یک وعده غذایی در روز بودند.

 3 درصد از آن ها دانشجویانی را می شناسند که برای تأمین هزینه های تحصیلشان مجبور به فروش موی سر خود شدند.

 10 درصد از خرید و فروش مواد مخدر برای به دست آوردن پول خبر دادند.

 

این تحقیقات ریشه اصلی اقدامات ناامید کننده دانشجویان در این کشور را دستمزدهای پایین، افزایش بی کاری و بی تفاوتی دولت دانست و افزود: «37 درصد از دانشجویان از اضطراب و افسردگی حاد ناشی از مشکلات مالی رنج می برند.»

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۹۱ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

«خنده بازار» علیرغم وجود برخی کاستی‌ها از جمله برنامه‌های پرمخاطب سیماست که توانسته در برخی حوزه‌ها موثر واقع شود ولی اتفاق ناخوشایند اخیر نشان از یک ناآگاهی نگران‌کننده در مورد مسایل مذهبی برنامه‌سازان است.

 شخصی کنار جوی آبی نشسته بود، دید سیبی بر روی آب می‌آید، دست برد و سیب را برداشت و خورد. بعد از خوردن سیب به فکر افتاد که این سیبی که خوردم از کجا بود؟ پس از جستجوی بسیار به باغی رسید که سیب از آن باغ بود. از صاحب باغ سوال کرد: من سیبی از روی آب برداشتم و خوردم و بعد فهمیدم که سیب از باغ شما بوده است. نزد شما آمده‌ام که مرا حلال کنید یا آنکه قیمتش را بپردازم. صاحب باغ در جواب گفت: این باغ فقط از من نیست، ما چهار برادریم و من سهم خود را به شما بخشیدم. گفت: بسیار خوب، آن سه برادر کجا هستند، جواب داد: دو تا دیگر از برادرانم در ایران هستند و یکی در خارج از ایران. نزد آن دو برادر رفت و حلالیت طلبید و سپس بار سفر بست و به خارج از ایران رفت و خود را به در خانه آن برادر رسانید و قصه را بیان کرد. آن برادر چهارم تعجب کرد که این فرد کیست که برای یک چهارم سیب این همه راه را طی کرده و به اینجا آمده تا حلالیت بطلبد. گفت: من سهم خودم را به شما بخشیدم ولی به یک شرط و آن شرط این است که دختری دارم از چشم کور و از زبان لال و از گوش کر. اگر قبول کنی با او ازدواج کنی حلالت می‌کنم و الا نه.

جوان قدری تامل کرد و پذیرفت. وقتی مراسم عقد تمام شد و داخل حجله رفتند، عروس را حوریه‌ای از حوران بهشتی دید. از حجله بیرون آمد و به پدر دختر گفت: شما گفتید دخترتان کور و کر و لال است. گفت: آری، من دروغ نگفتم، گفتم: کور است چون تا به حال چشمش به نامحرم نیفتاده. کر است، گوش او صدای نامحرم و صدای ساز و آواز و غنا نشنیده. لال است، زبانش به دروغ و غیبت و ناسزا و تکلم با نامحرم باز نشده است. مدت‌ها از درگاه حضرت حق درخواست می‌کردم که خدایا داماد خوبی که هم کفو این دختر باشد به من مرحمت کن. خدا دعای مرا مستجاب کرد و دامادی متقی چون تو که این همه مسافت راه را پیمودی، برای این که یک چهارم سیبی را که خوردی حلال باشد نصیبم کرد.

این داستان ازدواج پدر و مادر عالم جلیل القدر احمد بن محمد اردبیلی معروف به «مقدس اردبیلی» است که در بین داستانهای مذهبی شهرت زیادی دارد بطوریکه از این داستان اقتباس های زیادی هم صورت گرفته است.

باعث تاسف است که این داستان دستمایه یکی از آیتم های طنز برنامه «خنده بازار» می شود که البته با اهانتهایی هم همراه بوده است.

این داستان یک داستان مشهور است و باید دید چگونه سرگذشت مفاخری اینچنین مورد چنین اهانت هایی قرار میگیرد.

اگر این اتفاق را عمدی تلقی کنیم بدبینانه به ماجرا نگاه کرده ایم ولی در صورت وجود ناآگاهی، این مورد اوج ناآگاهی برخی دست اندرکاران سیما نسبت به موضوعات مذهبی را نشان می دهد. یعنی هم نویسنده هم کارگردان برخی برنامه ها و برخی ناظران پخش از این مضامین بی بهره اند. 

اگر فرض را هم بر این بگذاریم که نویسندگان، این ماجرا را در جایی بدون ذکر نام خوانده یا شنیده‌اند و نادانسته و ناخواسته چنین اشتباهی را مرتکب شده‌اند، این مساله برای سیستم نظارتی صداوسیما یک اتفاق بدی است که باید برای آن چاره ای اندیشید.


برچسب‌ها: «خنده ‌بازار» باز هم گاف داد
+ نوشته شده در  چهارشنبه پانزدهم شهریور ۱۳۹۱ساعت ۱۰:۱۱ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

دانلود رايگان بازي جنگي كامپيوتر اي جي ايIGI 2 Covert Strikeيكي از ويژه گي هاي بازي كامپيوتري اي جي كه باعث معروفيت بسيار زياد ان شده است گرافيك مناسب با حجمي كم در عين حال قابل اجرا با ضعيف ترين سيستم هاي كامپيوتري است كه علاقه مندان سال هاست به اين بازي به چشم يك بازي جنگي كم هزينه نگاه ميكنند. در بازي اي جي اي براي كسب امتياز و موفقيت بيشتر شما تشويق به استفاده از هوش و زيركي ميشويد به جاي اين كه خود را نيرويي بي رحم و شكست نا پذاير نشان دهيد.مراحل اين بازي اعم از 19 منطقه در سه قاره جهان را پوشش ميدهد و اعم از فرار از ساختمان تا در گيري در كوه و جنگل و شهر و روستا است.در بازي igi 2 بيش از 30 اسلحه پيشرفته جهان با دقت و كاربرد واقعي سلاح هاي حقيقي از جمله: تپانچه ,چاقو,تفنگ دوربين دار چند مدل,بازوكا,نارنجك و انواع مسلسل سبك و سنگين استفاده ميشود كه با طي هر يكي از مراحل شما به اسلحه هاي جديد دست خواهيد يافت.شما در اين بازي به عنوان يك قهرمان وارد خاك دشمن خواهيد شد و اهداف از پيش تعيين شده خود را منهدم خواهيد كرد,همچنين در بازي شما از ابزار هايي شامل نقشه,دستگاه تصوير برداري حرارتي,سيستم با زنگ هشدار,دوربين دو چشمي ديجيتال ديد در شب,رايانه قابل حمل,اطلاعات ماهواره اي و ... بهره مند هستيد.در اين بازي كه به گفته سازنده بازي هوش مصنوعي بسيار جالب به كار رفته افراد و دشمنان شما از رفتار هاي انسان هاي معمولي و هوش ان ها بهره مند هستند و اين جذابيت خاصي به اين بازي خواهد داد. اين بازي كامپيوتري نسخه بدون نيار به نياز به كرك بوده شما با دانلود اين بازي تست شده توسط گروه سايت ميهن دانلود از لذت هاي يك بازي جنگي در كامپيوتر خود بهره مند خواهيد شد پيشنهاد ميكنيم حتما دانلود كنيد.
 - ويژه گي هاي بازي كامپيوتري جنگي اي جي اي 2  
IGI 2 Covert Strike :
 - كاهش حجم بازي از 1گيگا بايت به 200 مگابايت
 - گرافيك بسيار بالا در  عين حجم كم 
 - ارائه زيبا ترين صحنه هاي صوتي و تصويري
 - امكان انتخاب شرايط و نوع بازي توسط مدير بازي (شما)
 - نياز نداشتن به سخت افزار ان چناني براي اجراي بازي
 -
امكان نصب بازي روي كليه ويندوز ها Windows 98/2000/XP/Vista 
 -نسخه بدون نياز به نصب و كرك Portable
 -و...
 
حداقل سیستم مورد نیاز براي اجراي بازي:
 - 
پردازنده 700 مگاهرتز
 - 
128 مگابایت رم
 - 
32 مگابایت کارت گرافیک 
 - فضاي خالي هارد ديسك 1 گيگا بايت
 توجه: راهنماي نصب بازي به همراه چندين عكس از صحنه هاي زيباي اين بازي در ادامه مطلب موجود است.

IGI2cover


برچسب‌ها: بازي كامپيوتر اكشن اي جي اي 2 IGI 2 Covert Strike
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۹:۴۵ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 دانلود Ice Age Continental Drift 2012 HD CAM انیمیشن عصر یخبندان 4 پیچش قاره ای
|  انیمیشن Ice Age 4 - Continental Drift محصول 2012 با کیفیت HD CAM |

                   | به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare |


مقدمه:
داستان عصر یخبندان 4 در مورد تغییرات قاره ای در جهان می باشد. در سه قسمت قبلی سنجابی وجود داشت که شاید نیمی از خنده و کمدی داستان روی دوش او بود. در این قسمت هم این شخصیت وجود دارد و افتتاحیه فیلم با اعمال او انجام می شود. اتفاقا مسبب تمام تغییرات هم او می باشد. این قسمت نسبت به سری های قبلی ،تغییرات زیادی را داشته و کمی از کمدی داستان که همیشه وجود داشت از بین رفته است . دیالوگ ها تا حدودی خسته کننده  و تکراری هستند و نیاز نیست که خیلی از آنها ادا شود. شخصیت جدید داستان پیچز دختر مندی هست که حالا بزرگ شده و تبدیل به یک نوجوان با دغدغه های روزانه مانند علاقه به پسرها و ... شده است

داستان:
داستان از آنجا شروع می شود که سنجاب بازیگوش میوه مورد علاقه اش را به زمین میکوبد و زمین ترک برمیدارد و قاره های از هم جدا میشوند. این پیچش قاره ای باعث میشود مندی که ماموت اصلی داستان هست همراه با دوستانش سید و دیگو از همسرش الی و دختر کوچولوش پیچز جدا شوند! حالا مندی و دوستاش روی یک تکه یخ بزرگ سوار میشن و در دریاها ماجراجویی میکنند تا به قاره ای که الی در ان قرار دارد برسند اما این جاست که آنها اسیر یک گروه دزدان دریایی میشنود و...

برچسب‌ها: Ice Age Continental Drift 2012 HD CAM انیمیشن عصر
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۶:۵۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

دانلود Tom and Jerry Abracadumb Medieval Menace 2012 DVDRip انیمیشن تام و جری قرون وسطا
|  انیمیشن  ( تام و جری - قرون وسطا ) محصول 2012 با کیفیت DVDRip|

| به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare |


برچسب‌ها: دانلود Tom and Jerry Abracadumb Medieval Menace 20
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۶:۲۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 دانلود Tom and Jerry Follow That Duck 2012 انیمیشن تام و جری به دنبال اردک

|  انیمیشن  ( تام و جری - به دنبال اردک ) محصول 2012 با کیفیت DVDRip|

| به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare |


برچسب‌ها: Tom and Jerry Follow That Duck 2012 انیمیشن تام و
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۵:۵۶ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 
 دانلود بازی Darksiders II سوارکار آخرالزمان
|دانلود در قسمت هایی با حجم یک گیگ به همراه لینک های کمکی از سرور  RapidShare|
به همراه دی ال سی های :
Darksiders II-Crucible Pass
Darksiders II-Dark Talons
Darksiders II-Rusanov's Axe
Darksiders II-Skeletal Axe of Rending

|
بهترین نسخه : Limited Edition|

نام بازی: DARKSIDERS II LIMITED EDITION
پلتفورم : pc
ژانر: Action, Adventure, RPG
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: Czech, Dutch, English*, French, German, Italian, Polish, Russian, Spanish
فرمت ایمیج: ISO
ناشر: THQ
مد بازی : N/A
حمایت توسط : Vigil Games
درجه بندی سنی : +18
قابلیت آنلاین:دارد
Darksiders II شما را در نقش Death یکی دیگر از چهار سوار آخرالزمان قرار می دهد که مأموریتش آزاد کردن برادرش War و بازگرداندن شهرت اوست. سفر Death همراه با مبارزه علیه شیاطین مختلف و عبور از سرزمین های گوناگون خواهد بود. او بسیار آرام است و قصد دارد کسی را نجات دهد. در Darksiders II او کاملاً به خودش متکی است و همچنین شخصیتی  است که می تواند بسیار تغییر پذیر باشد.
دانلود مستقیم بازی به همراه نقد و تعدادی پیش نمایش در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: دانلود بازی Darksiders II سوارکار آخرالزمان
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۷:۱۹ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 دانلود Brave 2012 انیمیشن شجاع
|  انیمیشن Brave محصول 2012 با کیفیت CAM |

| به همراه لینک های کمکی از سرورهای RapidShare |

                                                                                                                                                                                      بقیه ی مطالب را در ادامه مطلب ببینید


برچسب‌ها: Brave, 2012, انیمیشن, شجاع
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۶:۴۲ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

The Last Remnant  (1).jpgدانلود در پارت هایی با حجم یک گیگ از سرور های قدرتمند میهن دانلود
نام بازی: The Last Remnant - Fullpack
پلتفورم : pc
ژانر:نقش آفرینی
سال انتشار: Mar 24-2009
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: Eng
ناشر: Square Enix
نوع فایل: ISO
توسعه یافته : Square Enix
درجه بندی سنی : M

بازی زیبای The Last Remnant - Fullpack یکی از برترین بازی های منتشر شده در سال 2009 میباشد.این بازی در دو دی وی دی و در سال 2009 توسط کمپانی Square Enix منتشر و حمایت شد.این بازی داستان فوق العاده ای دارد.یک داستان افسانه ای ...!!داستان: در دوران باستان و قدیم آثار باستانی اسرار آمیزی  به عنوان تنها اثار باقی مانده از جهان کشف شده اند.آن ها برای بدست آوردن این ها دندان تیز کرده اند.و بر همین اساس هیت که نظم جهان را مختل کردند. کسانی که قبلا مردم را رهبری میکردند حاضر نمیشدند تا بر کار گذشته خود باز گردند.داستان آغاز میشود.راش با خواهرش در جزیره ای دور افتاده و بدور از هرگونه جنگ و خونریزی در حال زندگی کردن میباشند.یک روز که شاهد ربوده شدن خواهرش توسط بیگانگان بود .... !!!! او برای نجات خواهرش هر کاری میکند.......!!!! بازی از گیم پلی فوق العاده ای برخوردار میباشد.با این که بازی در سال 2009 منتشر شده است اما توجه کنید که این بازی گرافیک خیره کننده ای دارد که از عکس هایی که در ادامه مطلب گذاشته ام این امر کاملا مشخص میباشد.حقیقتا گرفیک خیره کننده ای دارد. چنین بازی ای احتیاج به یک موسیقی متن و صدا گذاری عالی میباشد که همین امر را نیز در بازی شاهد هستیم.جالب است بدانید که گرافیک این بازی را با بازی های امروزی مقایسه میکنند. بازی هایی که با چاشنی تخیل روبه رو میشوند معمولا از استقبال خوبی روبه رو میشوند که شایسته چنین استقبالی نیز هستند.بازی دارای یک سری ویژگی میباشد که در زیر ذکر میکنیم:
1-بازی دارای گیم پلی فوق العاده میباشد
2-گرافیک عالی و صداگذاری مطلوب
3-داستان جذاب و افسانه ای
4-کاربرد سلاح های فوق العاده مرتبط با موضوع و داستان بازی

دانلود بازی زیبای  The Last Remnant - Fullpack به همراه مشخصات سیستمی و راهنمای نصب در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: بازی, The Last Remnant
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 
دانلود بازی Port Royale 2
نام بازی: Port Royale 2
پلتفورم : pc
ژانر:استراتژی
سال انتشار: 2004
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: Russian, English, Spanish, Italian, German, French
فرمت ایمیج: ISO
ناشر: Ascaron Entertainment
موتور گرافیکی: نامشخص
حمایت توسط : Ascaron Entertainment
درجه بندی سنی : +18
قابلیت آنلاین:دارد

بازی زیبای Port Royale 2 یک بازی به سبک استراتژی میباشد که در سال  2004 توسط کمپانی Ascaron Entertainment منتشر و حمایت شد.این بازی تحولی در عرصه سبک بازی های استراتژی بوجود اورد.طرفداران بازی های استراتژی قدیمی این گفته را بهتر میفهمند.جدیدا شاهد این هستیم که متاسفانه یا خوشبختانه بازی های استراتژی با چاشنی تخیلات آدمی در هم شده و اثری به مراتب پایین تر از بازی های استراتژی قدیمی را ارائه میدهند.داستان بازی : کارائب در قرن 17 شما با بیش از 60 شهر دیگر به تجارت و توسعه امکاناتی خود میپردازید.توجه کنید شما تنها نباید فقط به گسترش امپراطوری و افزایش معملات تجاری خود بسنده کنید. شما باید مراقب ناوگان تجاری خود از دست سارقان نیز باشید.شما میتوانید سهم خود را در ناوگان کشتی رانی به مزایده قرار داده و ... !!!اگر از طریق تجارت نتوانستید به موفقیت برسید میتوانید از طریق ماموریت های طراحی شده برای بازر گانان - دیپلمات ها و کاراکتر های دیگر استفاده کنید... گرافیک بازی با توجه به تاریخ انتشار آن به نظر بنده عالی میباشد.چیزی که بیش از حد توجه ینده را به خود جلب کرده اعتیادی است که بعد از اولین بازی به شما منتقل میشود.جالب است بدانید این بازی از سایت معتبر گیم اسپات امتیاز 8.3 از ده را گرفته است که امتیاز شایسته ای میباشد.صداگذاری بازی نیز در حد عالی میباشد که این موضوع نیز  با توجه به تاریخ انتشار بازی بی نظیر میباشد.در سایت گیم اسپات این بازی را یکی از بهترین بازی هایی معرفی کرده است که بهترین طراحی را دارند.انصافا طراحی هیرو ها - ساختمان ها و تجهیزات و تسلیحات این بازی به بهترین شیوه ممکن طراحی و ساخته شده اند.

دانلود بازی Port Royale 2 به همراه تعدادی عکس از محیط بازی در ادامه مطلب....


برچسب‌ها: بازی, Port Royale 2
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 
 دانلود بازی Brave دختر شجاع مو قرمز
|دانلود در قسمت هایی با حجم یک گیگ  به همراه لینک های کمکی از سرور  RapidShare|
|نسخه ی RELOADED|
نام بازی: Brave
پلتفورم : pc
ژانر : Adventure, Action
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: English 
فرمت ایمیج: ISO
ناشر: Disney Interactive, Disney Interactive Studios
مد بازی : 
حمایت توسط : Disney Interactive, Disney Interactive Studios
درجه بندی سنی : +10
قابلیت آنلاین:دارد
داستان بازی از روی فیلم روایت می شود و شما را در نقش شاهزاده خانومی به نام مریدا (Merida) قرار می دهد که پدرش شاه فرگوس (Fergus) و مادرش ملکه الینور (Elinor) نام دارد. داستان بازی سعی می کند به شکل سریعی داستان فیلم را روایت کند و به صورت خوبی هم این کار را انجام می دهد و سعی می کند شما را با اتفاقات فیلم آشنا کند.



 اگر از علاقه مندان به کارتون های کمپانی Disney بوده باشید، حتماً می دانید که آن ها شاهزاده خانوم های زیادی مانند سفید برفی، آناستازیا و... دارند که بسیار نازنازی و تا اندازه زیادی بی خاصیت به نظر می رسند، اما پرنسس جدید دنیای Disney که توسط Pixar خلق شده، سنت شکنی کرده و بسیار شجاع است. او در استفاده از تیر و کمان مهارت زیادی دارد و بی پروا و جسور به نظر می رسد. داستان بازی که در اسکاتلند قدیم رخ می دهد، حول نفرین شیطانی ای است که شهر شاهزاده خانوم جوان را در برمی گیرد و او هم باید راهی برای از بین بردن آن پیدا کند. داستان بازی بسیار روان روایت می شود و کار را برای پشت سر گذاشتن مراحل بازی آسان می کند. در کل با توجه به این موضوع که این بازی یک عنوان اقتباس شده از فیلم است، داستان خوب و قابل قبولی دارد و ما هم انتظار بیشتری از آن نداشتیم. گرافیک بازی را نمی توان عالی دانست، اما بد هم از کار درنیامده و زیبایی ها و ضعف های خاص خودش را دارد. کیفیت بافت های بازی خوب است، اما اگر بهتر از این بود، می توانستیم شاهد یک بازی بسیار بهتر باشیم. طراحی شخصیت ها شباهت خوبی به انیمیشن اصلی دارند و خوب به نظر می رسند. البته با توجه به نوع زاویه دوربین بازی، می توانیم این بخش را راضی کننده بخوانیم. محیط های بازی زیبا طراحی شده اند. رنگ بندی های متنوع و مراحل مختلف از دیگر قسمت های خوب بازی به حساب می آیند. البته کمی افت فریم نیز در بازی دیده می شود. وضوح تصویر بازی هم چندان بالا نیست و Aliasingهای زیادی را مشاهده می کنید. صداگذاری روی بازی در سطح خوبی قرار دارد و انتظارات را برآورده می کند. استفاده از صداپیشگان انیمیشن در این بازی باعث شده که این قسمت به یکی از بخش های خوب بازی تبدیل شود. از طرف دیگر، موسیقی های بازی نیز واقعاً خوب از کار در آمده و فضایی اسکاتلندی دارند و همین موضوع باعث شده که رابطه خوبی با فضای بازی و روند آن برقرار کنید. افکت های صوتی بازی و موسیقی های پس زمینه نیز در سطح خوبی قرار دارند و به جز تکرار برخی از آن ها، نمی توان اشکال دیگری از آن ها گرفت. بازی Brave گیم پلی جالبی دارد و همین موضوع باعث شده که بتوان آن را بهتر از بازی هایی که این اواخر از روی فیلم ساخته اند، دانست. بازی از 8 مرحله تشکیل شده که هر کدام از آن ها کمتر از یک ساعت زمان به خودش اختصاص می دهد. البته مدت زمان کلی بازی نیز زیاد نیست، اما روند بازی به شکلی طراحی شده که می تواند بسیار سرگرم کننده و دوست داشتنی باشد. استفاده از شمشیر و تیر و کمان به بخش اصلی سیستم مبارزه های بازی تبدیل شده است. با پیشرفت در بازی می توانید قدرت ها و قابلیت های مختلفی بدست بیاورید. همچنین می توانید به مراحل قبلی بازگردید و آیتم هایی که قبلاَ نمی توانستید به آن دسترسی داشته باشید را جمع آوری کنید.




برچسب‌ها: بازی, Brave دختر شجاع, مو قرمز
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۱۲:۴۱ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

 

بازی مهیج و زیبای Costume Quest


بازی جدید و بسیار زیبای Costume Quest که توسط کمپانی Double Fine Productions آن را ساخته و THQ آن را برای PC به تازگی عرضه کرده است ، قرار نبود که این بازی بر روی PC منتشر شود و ابتدا شاهد انتشار نسخه از آن بر روی شبکه PSN بودیم اما سازندگان آن در یک اقدام عجیب این بازی را نیز برای کامپیوتر تولید کردند ، بازی دارای سبک کارتونی RPG است که می تواند برای کسانی که تا به حال این گونه بازی ها را تجربه نکردند باشد ، داستان بازی در مراسم هالویین شروع می شود که یک خواهر و برادر هستند که به جنگ و کشتن غول ها می روند که در میان راه یکی از آنها ربوده می شود و داستان بازی ادامه می یابد ، این خواهر و برادر هرکدام توانایی خاص و منحصر به فردی دارند که در حین بازی متوجه آنها خواهید شد. وطن دانلود این بازی جذاب کارتونی را برای دوستان عزیز بر روی سایت قرار داده است تا دانلود کرده و از آن لذت ببرید. امیدواریم که مورد پسند کاربران عزیز وطن دانلود قرار بگیرد. تصاویری از این بازی را در ادامه مطلب مشاهده می کنید.


برچسب‌ها: بازی, زیبای, Costume Quest
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه یازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۸:۲۶ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  | 

دانلود بازی جدید و فوق العاده جذاب و هیجان انگیز مکس پین 3 !
(دانلود رایگان  به همراه لینک خرید پستی )

سرانجام انتظار ها به پایان رسید و بعد از 12 سال شاهد انتشار رسمی بازی خاطره انگیز مکس پین هستیم. باید دید تا کمپانی راک استار می تواند همچون گذشته یعنی سری های اول و دوم بازی مکس پین مخاطبان خاصی را جمع آوری کند یا خیر ! بعد از این همه سال ، قعطا با تغیر های بسیاری رو به رو خواهید بود .

زمان بازی ۱۲ سال بعد از داستان Max Payne 2 اتفاق می افتد و این بار در نیویورک نیست بلکه در سائوپائولو برزیل شما باید با دشمنان رو در رو شوید.
این نسخه در ادامه داستان نسخه های قبل پیش میرود و حالا او ۵ سال به سنش اضافه شده , مادی تر شده و تبدیل به بدترین موجود شده است !
از مهمترین قابلیت های بازی Max Payne 3 می توان به استفاده آن از موتور گرافیکی GTA 4 اشاره نمود. در بازی Max Payne 3 شخصیت اول بازی می تواند در حالت دفاع و پناه گرفتن وارد شود. همچنین از نظر ظاهری موهای سر خود را تراشیده است و چهره ای کاملاً متفاوت و جذاب تر پیدا کرده است.

در کنفرانس خبری رسمی راک استار خلاصه داستان این نسخه اینطور تعریف شده است :
" مکس پس از ترک پلیس نیویورک و شهر نیویورک احوالش از بد به بدتر تبدیل شده و اکنون در شهری پر از خشونت و خونریزی گیر افتاده است و راهش را با غریزه و اسلحه به سوی حقیقت و راه فرار میجوید ... "


برچسب‌ها: بازی جدید, و فوق العاده, جذاب, و هیجان انگیز
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه یازدهم مرداد ۱۳۹۱ساعت ۸:۲۱ ب.ظ  توسط فرهاد فارسی نژاد  |